Facebook
niedziela, 24 stycznia 2021 r.
Herb Gminy Stare Czarnowo
Gmina
Stare Czarnowo
Logo Gminy Stare Czarnowo
  • Ponad milionowy grant dla gminy na inwestycje

    Będzie jeszcze więcej gminnych inwestycji. Władzom Starego Czarnowa udało się pozyskać ponad milion złotych na rozwój gminnej infrastruktury z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

    relacja
  • Projekt z myślą o aktywnych seniorach

    Od lipca trwała kolejna edycja zajęć dla osób 60+. Na początek seniorzy zwiedzili wschodnią część województwa zachodniopomorskiego, w trakcie którego m.in. wzięli udział w warsztatach w gospodarstwie ”7

    relacja
  • Droga do plaży w Binowie w przebudowie

    Wspólna inwestycja Gminy Stare Czarnowo i Powiatu Gryfińskiego stała się faktem. Modernizowana jest droga dojazdowa do plaży nad jeziorem w Binowie. Wartość inwestycji wyniesie prawie 310 tys. zł.

    relacja
  • Była droga, jest chodnik

    W Kołowie w miejsce drogi wewnętrznej powstał chodnik. Przebudowa i zmiana przeznaczenia tego odcinka gminnego terenu zakończyła się w listopadzie 2020 r. Koszt prac to ponad 70 tys. zł.

    relacja

Trwa inwentaryzacja grobów na gminnych cmentarzach. Działaniami objęte zostały cmentarze w Binowie, Starym Czarnowie, Żelewie i Żelisławcu. Sprawdzane są także opłaty za pochówki zmarłych, które uiszczać należy co 20 lat.

 

 

Samorząd gminy zarządza 4 cmentarzami. Opłaty za utrzymanie miejsc pochówku należy uiszczać co 20 lat.

- Prosimy osoby, które opiekują się grobami osób zmarłych pochowanych na naszych cmentarzach o sprawdzenie czy okres, za który dokonano wpłaty, nie dobiegł końca. W takim przypadku należy jak najszybciej uiścić stosowną opłatę - przypomina kierownik referatu Inwestycji, Nieruchomości, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Marcin Stankiewicz.

Inwentaryzacja nagrobków oraz pobieranie opłat za miejsca pochówku wynikają z ustawy z 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Regulacje prawne przewidują możliwość likwidacji grobu i przeznaczenia go na nowy pochówek, w przypadku upływu 20 lat od daty pochowania w nim zwłok i nieuiszczeniem kolejnej opłaty.

Ponadto należy pamiętać, że nagrobek nie może wykraczać poza wymiar zakupionego miejsca. Ustawianie tablic, ławek, sadzenie krzewów, ustawianie ogrodzeń oraz innych elementów małej architektury następuje tylko na podstawie pisemnej zgody Urzędu Gminy. Montaż miejsc do siedzenia w ciągach pieszych może z kolei skutkować usunięciem ich przez zarządcę cmentarza.

Wszelkie informacje w tej sprawie można uzyskać w Urzędzie Gminy Stare Czarnowo, ul. Św. Floriana 10, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 lub pod numerami telefonów: 91 485 70 20, 91 485 70 41.

 

  • Koronawirus
  • BIP
  • ePUAP2
  • obywatel.gov.pl
  • CEIDG
  • LGD WIR
  • ZGDO
  • mapa gminy
  • plany miejscowe
  • obszary chronione
  • Cmentarz w Starym Czarnowie
  • RFIL
  • Fundusz Dróg Samorządowych
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia